פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 29.03.2024
ארדן ולסקר יכינו תכנית התיעלות אנרגטית לאומית
20/10/2009 14:41

השר להגנת הסביבה בביקור בחברת החשמל: בואו נכין ביחד תוכנית לאומית להתייעלות אנרגטית ואני אלחם להגשימה מנכ"ל חברת החשמל: אנו מוכנים להרים את הכפפה בתיאום עם משרד התשתיות הלאומיות

מימין לשמאל: עמוס לסקר,מנכ"ל חברת-החשמל, גילעד ארדן,השר להגנת הסביבה,מרדכי פרידמן,יו"ר מועצת המנהלים של חברת-החשמל


 


השר להגנת הסביבה בביקור בחברת החשמל: בואו נכין ביחד תוכנית לאומית להתייעלות אנרגטית ואני אלחם להגשימה

מנכ"ל חברת החשמל: אנו מוכנים להרים את הכפפה בתיאום עם משרד התשתיות הלאומיות

"כמו שאתם מכינים תוכנית להקמת יחידות ייצור חשמל בתוכנית הפיתוח למשק החשמל, הכינו גם תוכנית להתייעלות אנרגטית שתביא לחיסכון בחשמל, ואני אלחם על הגשמתה בממשלה, ברשות החשמל ובכל מקום אחר כפי שיידרש". כך אמר היום (יום ג'), השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, בביקור שערך בתחנת הכוח הפחמית "רוטנברג", בדרום אשקלון. מנכ"ל חברת החשמל, עמוס לסקר השיב מיד, שחברת החשמל מוכנה ומזומנה להרים את הכפפה, בתיאום עם המשרד לתשתיות לאומיות

בתחילת הסיור, הבטיח יו"ר דירקטוריון חברת החשמל, מוטי פרידמן, לשר ארדן, שכל התשובות שהוא ישמע במהלך ביקורו יהיו אך ורק מתוך עמדה מקצועית וידע מצטבר של בעלי המקצוע בחברה. פרידמן הדגיש, שמדובר בבעלי מקצוע בעלי שם עולמי בנושא אנרגיה בכלל ואנרגיה ירוקה בפרט. פרידמן אמר לשר גם, שמשק החשמל הוא משק מורכב ומסובך ולכן חשוב ללמוד אותו היטב, כולל את כל ההיבטים של תמהיל הדלקים, כולל פרויקט D.

לסקר הציג לשר ארדן את השוואת מחירי החשמל בין ישראל לבין מדינות שונות בעולם, ממנה עולה שהחשמל בישראל זול באופן משמעותי בהשוואה לעולם. השר ארדן הגיב על כך ואמר, שמחירי חשמל זולים תורמים לשימוש מוגבר בחשמל ולכן בישראל הביקושים עולים מדי שנה בהיקפים שאינם ידועים בעולם המערבי. השר הביע דעתו, שיש להעלות את מחירי החשמל, בין היתר כדי לגרום להקטנת הביקושים, להוריד את רמת הצריכה ובכך לתרום להקטנת פליטות.

השר ארדן שמע סקירה מקיפה על משק החשמל של ישראל ממנכ"ל חברת החשמל, עמוס לסקר ושמע על פעולות חברת החשמל בנושא איכות הסביבה ועל נחיצות תחנת כוח פחמית נוספת, מהמשנה למנכ"ל וסמנכ"ל ייצור והולכה בחברת החשמל, משה בכר וממנהל אגף תכנון פיתוח וטכנולוגיה בחברת החשמל, ד"ר דוד אלמקיאס.

בדיון עם השר על הצורך ביבוא גז טבעי מנוזל (LNG) אמר השר ארדן שמדינת ישראל היא זו שצריכה לדאוג ליבוא עבור כלל המשק וחברת החשמל צריכה לדאוג לצרכיה .


השר גלעד ארדן הוסיף ואמר כי  :"לצערי, לאורך השנים מדיניותה של חברת החשמל היתה כי ישנם ביקושי חשמל והדרך היחידה לספק את הביקושים העולים היא רק על ידי הוספת תחנות כח הפועלות על דלקים מזוהמים. חברת החשמל לא קידמה פרויקטים של התייעלות וחיסכון בחשמל שהיו יכולים להפחית ביקושים ולייתר את הצורך בבניית תחנות כח נוספות."

השר ארדן ציין בנוסף כי מחיר החשמל כיום מעוות, מאחר ואינו מגלם את הנזקים הסביבתיים והבריאותיים שייצור החשמל גורם להם. מחיר החשמל צריך להיות דיפרנציאלי כך שלא תהייה פגיעה באוכלוסיות החלשות ושמי שצורך הרבה יותר חשמל ישלם את מחירו האמיתי. כדי להביא לתוצאה זו, חברת החשמל יכולה לנצל את גודלה ושליטתה במשק החשמל ולקדם בדחיפות התקנת מונים דיגיטאליים לכל אוכלוסיית המדינה ובכך יתאפשר ניהול ביקושים אמיתי בשעות צריכת השיא שיוביל לחיסכון. אם כך תפעל חברת החשמל היא תמצא אותי ואת המשרד להגנת הסביבה לצידה.

 

 

 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy