פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
רק 25 יום!
11/11/2009 18:31

ארגון גרינפיס עושה את מיטב מאמציו על מנת לחקור את השפעות שינויי האקלים וגם לספק פתרונות. אך לשם כך, אנו זקוקים לתמיכתך. תרומה בסך 100 שקלים תעזור לנו להמשיך את הקמפיין!



תהית אי פעם האם שינויי האקלים קורים באמת או שמא מדובר בעוד כותרת בנאלית בעיתון? מידי יום מופיעות יותר ויותר עדויות שמוכיחות לנו ששינויי האקלים אכן מתרחשים. המסת הקרחונים היא דוגמה מוחשית לשינויים אלה, המעידה שגם התיאוריה הפסימית ביותר בעולם המדע, אינה קטסטרופאלית כמו המציאות.

במשך שלושה חודשים, ספינת גרינפיס, ה"ארקטיק סאנרייז", היוותה פלטפורמת מחקר למדענים עצמאיים לחקור כיצד מגיבים קרחוניה היבשתיים של גרינלנד לשינויי האקלים. קרחוני גרינלנד הם כמו שרשרת הובלה אחת ארוכה אשר מובילה את הקרח היישר אל האוקיינוס. כאשר הטמפרטורה עולה, זרם ההובלה מואץ ויותר קרח מושלך אל האוקיינוס. דבר זה גורם לעליית גובה פני הים ברחבי העולם. אותם קרחונים שהספינה נתקלה בהם במסלולה, מבשרים בשורה רעה: קצב המסת הקרחונים היבשתיים מהיר יותר מזה שהעריכו המדענים מלכתחילה. המודל שמדענים השתמשו בו לחיזוי עליית מפלס הים איחר את המציאות על הקרקע. הקרחונים של גרינלנד ושכבות הקרח הרבה יותר רגישים לשינויי אקלים מכפי שנחזה! למעשה, גובה פני הים עלול לעלות במטר עד שניים עד סוף המאה הנוכחית, ולגרום למותם של מיליוני בני אדם ברחבי העולם ולפגיעה אנושה במערכות אקולוגיות נוספות בהם אנו תלויים.

בשלושים השנים האחרונות היקפה של אותה שכבת קרח, אשר מגנה על הקוטב, הצטמצם בכמיליון קמ"ר. מדובר בשטח הגדול משטחן של שבדיה, נורבגיה ודנמרק יחדיו. קצב נסיגת הקרחונים הואץ בעשור האחרון ואף יותר בארבע השנים האחרונות!! מדענים מנבאים שבעוד כ-5 שנים, האוקיינוס הארקטי יישאר למעשה ללא קרח בקיץ. בעוד 20 שנה, אפילו שאריתו של ים הקרח בקיץ, יעלם לחלוטין!

ארגון גרינפיס עושה את מיטב מאמציו על מנת לחקור את השפעות שינויי האקלים וגם לספק פתרונות. אך לשם כך, אנו זקוקים לתמיכתך. תרומה בסך 100 שקלים תעזור לנו להמשיך את הקמפיין!

שינוי האקלים העולמי הוא האיום הגדול ביותר אי פעם על הסביבה והאנושות, ומהווה אף אתגר כלכלי עצום איתו העולם נדרש להתמודד. מיליונים של בני אדם כבר מרגישים מידי יום את השלכות עליית פני הים, סחיפת החופים, העלייה בעצמת אסונות הטבע, כגון הצפות, בצורות, סופות קשות ושריפת יערות. אקלים קיצוני וקשה יותר ישפיע גם על החקלאות ואף יערער את הביטחון למזון. עולם מתחמם עלול להוביל גם לאסונות בריאותיים כמו קדחת, מלריה ושאר מחלות אשר נעות היום ביתר קלות מבעבר בשל עליית הטמפרטורות. אם דבר לא יעשה לטובת צמצום פליטות הפחמן הדו חמצני (CO2), גז החממה הפעיל ביותר - רבע ממיני הצומח והחי יהיו בסכנת הכחדה.

למזלנו עוד נותר מעט זמן כדי לבצע שינוי. מנהיגי העולם יכולים לצעוד קדימה כדי להתמודד עם האתגר בפסגת קופנהגן בדצמבר השנה, ליצירת הסכם שהוא שאפתני, מחייב והוגן. 192 המדינות אמורות להיות נוכחות באירוע היסטורי זה ולחתום על הסכם חדש שיהיה המשך לפרוטוקול קיוטו, המחייב אותן לעצור את העלייה בפליטות גזי החממה ככל הניתן. כל המדינות המפותחות, חייבות להתחייב על הפחתת פליטותיהן ב- 40% עד שנת 2020.

הנושא אשר יעמוד לדיון בפסגת קופנהגן הכרחי לעתיד של כולנו, למען ילדינו והדורות הבאים. גרינפיס מעצים את הלחץ על מנהיגי אומות העולם, לקחת אחריות ולטפל במשבר האקלים העולמי.

התפקיד שלך הוא חיוני להצלחה שלנו בכל המשימות. תרומה שלך בסך 100 שקלים בלבד תאפשר לנו חופש פעולה וביטוי ותחזק את עצמאותנו הפוליטית והכלכלית אשר יאפשרו לנו לפעול כנגד כל גוף הפוגע בסביבה.
אנא סייע לנו בתרומה כבר היום, אנחנו סומכים עלייך.



לתרומה לחץ כאן:

https://greenpeace.wufoo.com/forms/donation-form-/

כל תרומה עוזרת לגרינפיס לארגן פעילויות עד לחתימת ההסכם החדש: פעילות לובי, מודעות ציבורית, פעולות וניידות תקשורתית, מחקר ודוחות על השפעות שינויי האקלים. תרומות פרטיות הן המקור היחיד שלנו לפעילות.

מנהיגי העולם יכולים לדאוג לשמירת האקלים והקוטב, זה רק עניין של רצון ומודעות.

תודה רבה!

 

 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy