פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 28.03.2024
דלק עשויה לאבד 6 תחנות בינואר
17/12/2009 08:02

כל התחנות מנוהלות בידי חברה אחת
חברת דלק ישראל מקבוצת דלק צפויה לסיים ב-1 בינואר את חוזה ההספקה שלה לשש תחנות תדלוק של חברת ח.מ.ש.ק, שבשליטת קוקו עובדיה, שלום ששון ואברהם מתן. תחנות התדלוק של ח.מ.ש.ק מצויות בין השאר ברחוב יגאל אלון בתל אביב, ראשון לציון, נתיבות ובית שאן. התחנות נוהלו בידי ח.מ.ש.ק. כך מדווח היומון "דהמרקר".
דלק ישראל הסתפקה בשיווק בנזין לתחנות, ומעורבותה של דלק ישראל במדיניות השיווקית של התחנות היתה מינימלית. חנויות הנוחות בתחנות התדלוק מותגו תחת השם "מקס" ולא השתייכו לרשת מנטה, שהיא רשת חנויות הנוחות של דלק ישראל.
לפי הערכות, המכירות של דלק ישראל לחנויות של ח.מ.ש.ק הסתכמו ב-2 מיליון ליטר בחודש, והיו 7% ממכירות הבנזין של דלק ישראל במגזר השיווק הישיר. דלק ישראל הפעילה עד עתה 240 תחנות ו-139 חנויות נוחות, כך שסיום החוזה עם ח.מ.ש.ק גורע 2.5% ממספר התחנות ברשת.
על פי הערכות, אובדן התחנות יגרום לעלייה במכירות דלק ישראל, בשל מעבר מכירות מהתחנות של קוקו עובדה לבעלי התקני דלקן לתחנות תדלוק ברשת דלק ישראל, ויפגע ברווחיות של דלק ישראל בצורה שולית בשל הרווחיות הנמוכה של המכירות במגזר זה.
הפרידה מהתחנות נעשית בתום החוזה, ובהתאם למדיניות של דלק ישראל להעביר מקסימום של תחנות תדלוק לבעלותה או להפעלתה הישירה. דלק ישראל העמידה אשראי של 20-30 מיליון שקל לתחנות התדלוק ברשת של ח.מ.ש.ק.
לפי הערכות, עובדיה מנהל מו"מ להצטרפות התחנות שבבעלותו לרשת תחנות התדלוק של סונול מקבוצת גרנית.
דלק ישראל איבדה מתחילת 2009 גם את תחנת התדלוק אורלי בכביש 4 ואת תחנת הדלק אבן העזר בכניסה לראש העין.
דלק ישראל זכתה לעומת זאת במכרז של הספקת דלק לעובדי אלביט מערכות על חשבון פז ובתחנת קניון שבעת הכוכבים שדלק ישראל מפעילה אותה והקימה חנות ברשת מנטה.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy