פרסם אצלנו
צור קשר
יום שלישי 16.04.2024
קואליציה רחבה תוקפת התוכנית לתחנת כוח פחמית באשקלון
28/01/2008 08:44

קואליציה רחבה של מרבית ארגוני איכות הסביבה ואנשי מקצוע וציבור, התייצבה בראשית השבוע במסיבת עיתונאים בבית סוקולוב בתל-אביב ותקפה בחריפות את התוכנית לתחנת כוח פחמית באשקלון

קואליציה רחבה של מרבית ארגוני איכות הסביבה ואנשי מקצוע וציבור, התייצבה בראשית השבוע  במסיבת עיתונאים בבית סוקולוב בתל-אביב ותקפה בחריפות את התוכנית לתחנת כוח פחמית באשקלון. המסר המרכזי של כל הדוברים היה: חברת החשמל מיהרה להזמין טורבינות וציוד, עוד לפני האישור, להשקעה של מיליארדים בתחנת כוח מיושנת, יקרה ומזהמת. התעלמות מכוונת מהאתגר והפוטנציאל של חיסכון באנרגיה, שיכול להחליף תחנת כוח שלמה. התעלמות מהחלטות הממשלה ודרישות בינלאומיות בנושא פליטת גזי חממה. עיקרי הדברים:
עו"ד אלונה שפר (קארו) – מנכ"ל חיים וסביבה: פואד א' מבטיח חתירה ליעדים של 10% ייצור חשמל באנרגיה נקייה. פואד ב' מקים תחנת חשמל מזהמת בעלות אסטרונומית של 2 מיליארד דולר.

הכלכלנית נגה לב ציון-נדן, מחברת דו"ח חדש של קואליציית ארגוני הסביבה: ממשלת ישראל לא קבעה תוכנית פעולה, יעדים כמותיים ולוחות זמנים למאבק במשבר האקלים ואיכות הסביבה.
רוני מהצרי – ראש עיריית אשקלון: בניית תחנת הכוח המזהמת תגביר את התחלואה והתמותה משורת מחלות, כפי שרואים גם בעקבות הפעלת התחנה הראשונה באשקלון.

ד"ר שחר דולב – הפורום הישראלי לאנרגיה: ניתן לבצע התייעלות אנרגטית שתחסוך את תפוקת האנרגיה של התחנה הפחמית בעלויות נמוכות יותר ובזמן קצר יותר. החלפת מכשירי חשמל ביעילים יותר יכולה לחסוך למשק 488 מיליוני קוט"ש בשנה, שהם כ-11% מתפוקת התחנה הפחמית.

גיל יעקב – מנכ"ל "מגמה ירוקה": על הממשלה להשקיע את הסכום שיועד לתחנה הפחמית בפיתוח אנרגיה ממקורות נקיים ובהתייעלות אנרגטית במשק החשמל.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy