פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
אובמה משנה כיוון לגבי קידוחי דלק עמוקים
28/05/2010 16:48

אובמה הכריז השבוע כי אסון הדלק במפרץ מכסיקו מוכיח שלא ניתן להמשיך בשימוש הנוכחי בדלקים פוסיליים.
הנשיא אובמה שינה את מדיניותו בנושאי הפקות דלקים ב-180 מעלות. כמה שבועות לפנית אסון דליפת הדלק במפרץ מכסיקו קרא להרחבת חיפושי דלקים במים עמוקים בעיקר באזור מפרץ מכסיקו. הוא נימק זאת כדי להקטין את התלות של ארצות-הברית ביבוא דלקים.
אתנול, שבועיים לאחר שקלט את מימדי אסון דליפת הנפט הכריז: " הסיכון הגובר,העלויות הגוברות של קידוחי מים עמוקים נותנים לנו לחוש לאן אנו הולכים". הוא המשיך: " אנו לא נוכל להמשיך בשימוש הנוכחי של דלקים פוסיליים " וקרא לאסון רעידת-אדמה.
ה-FT הבריטי הכותב זאת אומר כי אובמה סוף-סוף קלט וקישור את אסון קידוח הים העמוקים והמשך זרימת הדלק לסכנות של הדלקים הפוסיליים.
הכל מצפים להכרזת המימשל על הארכת ההשעיה הכללית של קידוחי ים עמוקים והצבת דרישות כובלות נוספות על חברות דלק וגז הפועלות במים עמוקים.
אנשי הסביבה תמהים בקול רם מדוע נמנע הנשיא לעשות זאת עד כה ומדוע הוא לא מנצל את האסון כדי להעביר בקונגרס את חוק הסביבה התקוע כמעט שנה. עד כה מנע לובי חזק של חברות הדלקים את קידום הלחקיקה וחברי הקונגרס לא רצו לסכן את מושבם בתמיכה בחוק הסביבה. אולי עכשיו הם יבינו כי להימנע מתמיכה בחוק יכול לסכן את מושבם יותר.

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy