פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 20.04.2024
שטייניץ: חוק תגמולי הגז אנכרוניסטי
26/06/2010 16:40

החוק הקובע את שיעור התגמולים הוא חוק אנכרוניסטי משנת 1952, וייתכן שאינו מתאים לימינו", אמר. עוד ציין שטייניץ, כי "צריכים להיות תקיפים ומצד אחד מחושבים, כדי שתגליות אלה יתגלו כברכה ולא כסכנה".
אם מדובר לא על עשרות מילארדי דולרים אלא על מאות, זהו אכן מאורע היסטורי בעל השלכות מקרו כלכליות לעשרות שנים קדימה בתולדות מדינת ישראל", כך אמר היום (שבת) שר האוצר ד"ר יובל שטייניץ, בהתייחסו למצבור הגז שהתגלה לאחרונה מול חופי המדינה. השר אר את הדברים באירוע "שבתרבות" בבאר שבע. השר הדגיש שרק אם אכן כך יהיו פני הדברים, "יש לבדוק היטב מהי המדיניות הנכונה כדי שהמדינה ואזרחיה ייהנו מתגליות אלה". כך מפרסם היום האתר ynet .
באשר לויכוח על חלקה של המדינה בגילוי מצבורי גז, ציין השר כי "יש כשל חמור במדיניות המדינה בנוגע למשאבי גז ונפט. החוק הקובע את שיעור התגמולים הוא חוק אנכרוניסטי משנת 1952, וייתכן שאינו מתאים לימינו", אמר. עוד ציין שטייניץ, כי "צריכים להיות תקיפים ומצד אחד מחושבים, כדי שתגליות אלה יתגלו כברכה ולא כסכנה".

על הטייקונים ועל ה"עליהום" הציבורי נגדם אמר השר, כי "חייב לשמוע את עמדתם. הם מפתחים, משקיעים בארץ. יש לי לקוח אחד - מדינת ישראל - ואסור שתהיה אווירה ציבורית וכמעט דה לגיטימציה וציד מכשפות נגד אנשי עסקים במדינת ישראל. אני מוכן וחייב לשמוע את עמדתם".
לגבי בעיית הריכוזיות במשק אמר "מצד אחד צריך לטפל בבעיה בזהירות, אסור להיכנע ללחצים של חברות וטייקונים ומצד שני אסור שיהיה 'עליהום' ציבורי, כך שאנשי עסקים ישקיעו במדינות אחרות ולא במשק הישראלי. הנזק של העליהום יכול להיות משמעותי".


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy