פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 19.04.2024
הפקת אנרגיה מהאטמוספירה ללא הגבלה
10/04/2011 09:11

יוסי אינהורן מגיב על הניסיונות לפיתוח מאגרי אנרגיה בצורת מצברי ענק או דומיהם ומציע להתרכז בהפקת חשמל ישירות מהאטמוספירה.

מאת יוסי אינהורן
greenenergy.yossein@gmail.com

אין צורך בפיתוח מתקנים או מצברים לאגירת אנרגיה. אטמוספרת כדור הארץ בעצמה היא מצבר אנרגיה גדול שצריך וניתן לנצל. מערכת להפקת אנרגיה מהחום האגור באטמוספרת כדור הארץ המיזם יכולה לחולל מהפך בשוק האנרגיה העולמית. מדובר במיזם להפקת אנרגיה ירוקה אמיתית מהחום האגור באטמוספרת כדור הארץ, אטמוספרת כדור הארץ היא למעשה מצבר האנרגיה הגדול ביותר שקיים. אין צורך לפתחו אלא רק לנצל אותו לטובתנו, הוא זמין לאורך כול שעות היממה ולא תלוי ישירות במזג האוויר היות וגם בטמפרטורות שהן נמוכות במיוחד ובאזורים קרים במיוחד האוויר עדיין טעון באנרגית חום יחסית כמו כול גוף או חומר אחר. מדובר במערכת אלקטרו מכאנית שיודעת להמיר את החום האגור באטמוספרת כדור הארץ לאנרגיה חשמלית או מכאנית ואינה תלויה בחומרי דלק מסוגים שונים. המערכת יכולה להיות קטנה ואישית, לבית, לבניין, למפעל, וכתחנת כוח ולמערכת זו ישנם גם בונוסים נוספים. - המערכת אינה גורמת להתחממות סביבתה הקרובה אלא להפך. בזה שהיא סופגת אנרגית חום מהסביבה היא גורמת להתקררותה או למיתון קצב עלית הטמפרטורה הטבעית. - כתוצר לוואי של המערכת היא יכולה לשמש כמקור קור למערכות מיזוג או קירור שישולבו איתה בבתים או מבנים ויחסכו אנרגיה רבה של מיזוג בנוסף על הפקת האנרגיה החשמלית או המכאנית.  המערכת אינה תופסת שטח גדול כמו מערכות אחרות וניתן לשלבה ולהצניע אותה בתוך מבנים או כחלק ממבנה שניבנה או קיים.  אין צורך באנרגיה המושקעת בפיתוח מקורות אנרגיה אחרים והובלתם כדוגמת אנרגיות מינרלים או דלק ביולוגי שמצריך בנוסף גם שדות לגידול וזה על חשבון יערות וגידול מזון. המערכת מפיקה אנרגיה לכול אורך שעות היממה מבלי תלות באור, חושך רוח או מזג אוויר ויכולה להיות ממוקמת כמעט בכול מקום על פני כדור הארץ. פיתוח נוסף של המערכת יכול לשלבה בכלי תחבורה יבשתיים למיניהם, ימיים ואף אוויריים.

על פניו וככול שזה ניראה למערכת מסוג זה יש את כול היתרונות שאנחנו מחפשים מאנרגיה ירוקה. פרטים נוספים ניתן לראות באתר: http://www.webix.name/greenenergy 

קצת על הבסיס הפילוסופי מדעי של המיזם :

כיום רוב מערכות הפקת האנרגיה מבוססות על ההנחה הבסיסית הנכונה שכדי להפיק אנרגיה אנחנו צריכים הפרש פוטנציאלים של לחץ/גובה וחום, כאשר ישנה מוסכמה שכדי להשיג זאת צריך מקור חום שהטמפרטורה שלו גבוהה מהסביבה או יצירת מקור כזה על ידי שריפה של דלקים או בביקוע גרעיני. בכול הדרכים הירוקות האמיתיות והידועות אנחנו מנצלים את הפרשי הלחצים על פני כדור הארץ כדי ליצר אנרגיה בטורבינות רוח או ניצול מפלי מים כול עוד שיש לנו זרימת מים, ואנרגית חימום שמש .בחלק מהמיתקנים ובחלק אחר של המתקנים אנחנו מנצלים תופעות פיסיקליות אחרות. הדרכים הירוקות להפקת אנרגיה אינן חדשות או פורצות דרך והבסיס המדעי שלהן ידוע זמן רב אבל או שהן מוגבלות ביכולת שלהן להפיק אנרגיה או שאינן זמינות לאורך כול היממה או עונות השנה. מה גם שתהליך הפקתם יקר יחסית ואינן עומדות ביפני עצמן וכעובדה הן צריכות סובסידיה ממשלתית כדי שיהיו כדאיות כלכלית למשקיע.

לאחר שהבהרנו את האפשרויות הקימות ומבלי לזלזל בחידושים ובפיתוחים  לאפשרויות אלו עדיין הן פתרונות מוגבלות ויקרות מידי .יש להמשיך ולפתח אותן ולנסות להפיק מהן את המקסימום אבל לא צריך להתרכז רק בהן .צריך כול הזמן לשאול האם ישנן דרכים אחרות שניתן להפיק מהן אנרגיה שתהיה ירוקה זמינה וגם זולה יחסית. ישנה מערכת מסוימת שבאה דווקא מעולם המיזוג ומפיקה אנרגיה של פי שלוש ויותר מהאנרגיה המושקעת בה והיא נקראת משאבת חום, משאבת חום או מזגן במחזור חימום מפיקים יותר אנרגית חום מזו המושקעת בדרך כלל כאנרגיה חשמלית להפעלתם, אך פה זה נעצר והטכנולוגיה הקיימת לא מפיקה מעובדה זו אנרגיה חשמלית או מכאנית. כאן המקום לשאול את השאלה האם ניתן להפיק אנרגיה רק בין פוטנציאל גבוהה לנמוך או שניתן גם להפיק אנרגיה מפוטנציאל נמוך לגבוהה או ליתר דיוק האם ניתן ליצר הפרש פוטנציאלים לא רק כתוצאה של חימום אלא גם כתוצאה של קירור. התשובה היא כן אנחנו יכולים. ההתמודדות עם השאלה הביא לרעיון יוצא דופן וחריג שבו בדרכים אלקטרו מכאניים אנחנו שואבים חום מהסביבה, הופכים אותו לאנרגיה מכאנית או חשמלית וזאת מבלי להשקיע אנרגיה ממקור חיצוני, המערכת מסוגלת להפיק מספיק אנרגיה להפעלתה ולספק אנרגיה עודפת נוספת לצריכה כללית.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy