פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
מתנגדים להתפלת מי ים
03/05/2011 17:35

גדעון ברומברג, מנכ"ל ידידי כדור הארץ מזה"ת: "מצוקת המים לא תיפתר – ההתפלה תביא לגידול בצריכה. זהו מהלך של הפרטת משק המים ותגרום להעלאה נוספת במחירים"
 

בעקבות החלטת המועצה הארצית לתכנון ובנייה להקים חמישה מתקני התפלה חדשים עד 2050, מוסר גדעון ברומברג, מנכ"ל ישראלי בארגון ידידי כדור הארץ המזה"ת:

"התפלה לבדה איננה פתרון קסם שיפתור את מחסור המים של ישראל, ואין להסתמך על הדבקת ביקושים בלבד. בנייתם של עוד ועוד מתקני התפלה היא איוולת נוראה, מאחר והביקושים רק ימשיכו לגדול עם הצמיחה באוכלוסיה. הדבר שקול לבניית כבישים נוספים, המגדילים את כמות הצריכה של תחבורה פרטית ולא פותרים את בעיית העומס בטווח הארוך. ישראל יכולה לחסוך כ- 500 מליון מ"ק לשנה באמצעות ניהול ביקושים לחסכון במים באמצעים פשוטים שלא יפריעו לצרכן הקצה, כגון שימוש במים אפורים להדחת אסלות."

ברומברג מוסיף כי אין לשכוח את המשמעות הכלכלית של מתקני ההתפלה: "ישראל השכילה לקדם חוק מים מודרני הקובע כי המים הם נחלת כלל הציבור, אך הקמת מתקני התפלה מעבירה למעשה את המים לידיים פרטיות וחותרת תחת עקרון זה. התפלה היא למעשה הפרטה של משק המים, המעודדת גידול ביקושים נוסף ובאופן זה תגרום לעליות נוספות במחירי המים".

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy