פרסם אצלנו
צור קשר
יום שני 06.05.2024
ה-DOE מממן פריצת דרך טכנולוגית שתוך שנתיים תייצר חשמל מאנרגיה סולארית בפחות מ-1$ לואט.
18/06/2011 18:58

שר האנרגיה הפדראלי סטיבן צ'ו אמר כי הפרוייקט ישנה את חוקי המשחק (game-changer)ויוריד בצורה דרמטית את עלויות ייצור תאים פוטווולטאיים.כאשר בכל העולם הביקוש לתאים סולאריים גדל,הפיתוח החדש יגדיל את חלקה של ארה"ב בתעשיה בעולם

Small solar wafers that have come out of the diffusion furnace. The pilot plant at 1366 Technologies creates efficient and lower cost solar cells out of silicon wafers. The Department of Energy has given the firm $150m. loan with the hope that the cost of solar power can be reduced to competitive levels.


 

 אנרגיה סולארית זולה כמו פחם היא הגביע הקדוש של התעשייה הסולארית, כך מתאר היומון הנוצרי רב ההשפעה CHRISTIAN SCIANCE MONITOR את החלום של התעשייה. היומון וול-סטריט-ז'ורנאל כתב השבוע במאמר מערכת כי לא משנה מתי,תמיד יגידו שיש עוד חמש שנים לחכות להוזלת מחירי חשמל סולארי.
משרד האנרגיה הפדראלי לא קונה זאת ופועל להיפך.בשנתיים האחרונות המשרד אישר ערבויות למימון בסך 12$ מיליארד ל-16 פרוייקטים סולאריים,מהם שני שליש תחנות ייצור חשמל מאנרגיה סולארית והיתר מפעלים לייצור רכיבים לאנרגיה סולארית.
ביום שישי האחרון המשרד אישר שוב כי לדעתו ההבטחה הסולארית היא העתיד ואישר ערבות של 150$ מיליון לחברת 1366 Technologies ממסאצ'וסטס שפיתחה טכנולוגיה חדשה ועתה תקים מפעל לייצור.
שר האנרגיה הפדראלי סטיבן צ'ו אמר כי הפרוייקט ישנה את חוקי המשחק (game-changer)ויוריד בצורה דרמטית את עלויות ייצור תאים פוטווולטאיים.כאשר בכל העולם הביקוש לתאים סולאריים גדל,הפיתוח החדש יגדיל את חלקה של ארה"ב בתעשיה בעולם.
עבור החברה 1366 Technologiesהחלטת המשרד הפדראלית היא הצבעת אמון גדולה. שמה נגזר מכמות האנרגיה שיש בואט אחד הפוגע בכדור הארץ בשטח של מטר מרובע.החברה הוקמה ב-2007 ליישום רעיון של פרופסור Emanuel Sachs, מה-MIT) ( המכון הטכנולוגי של מסאצ'וסטס-הנחשב בין הטובים בעולם). התהליך הוא:
Using an innovative process, the company plans to cast silicon wafers for solar panels directly from the molten output of an industrial furnace – rather than cut ingots of pure silicon with a special saw. That change alone saves fully half of the high-cost silicon usually wasted in that process. In addition, the company has figured out how to coat its wafers with materials that boost their efficiency.
עם המימון הפדראלי החברה טוענת כי תייצר חשמל באנרגיה סולארית בעלות של שימוש בפחם ותייצב את ארה"ב במקום המרכזי בתעשיה. מטרה עיקרית היבא הוזלה משמעותית של עלויות הייצור בעשרות אחוזים כך שייצור ואט חשמל בטכניקה הזו יעלה פחות מ-1$.
החברה מחפשת עתה שטח להקמת המפעל ומתכננת להתחיל לייצר ב-2013 200 מגהואט של פאנלים סולאריים בטכנ יקה החדשה.במקביל היא החלה לתכנן הקמת מפעל נוסף שייצר 1.000 מגהואט פאנלים בטכניקה החדשה.
There's tremendous progress being made in the solar power industry with costs of photovoltaics coming down dramatically,” says Robert Margolis, a senior energy analyst for the National Renewable Energy Laboratory. “Solar module [panel] prices are dropping rapidly this year – about 10-20 percent already this year – and expected to continue dropping rapidly.”
.משרד האנרגיה הפדראלי אומר כי כדי שעלות החשמל תהיה זולה משימוש בפחם יש להפחית את העלויות ב-75%. לדעת המשרד הדבר יקרה עד 2020 ואז תהיה התפשטות מהירה של שימוש באנרגיה סולארית בכל ארצות הברית. רוברט מרגוליס אומר הרבה אנשים החושבים עדיים בקונצפציות מיושנות יקבלו הפתעה מוחלטת תוך מספר שנים.

 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy